سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

اتمیک سواپ (Atomic Swap)؛ آشنایی با دنیای مبادلات اتمی

اتمیک سواپ (Atomic Swap)؛ آشنایی با دنیای مبادلات اتمی

بعد از آغاز فعالیت بیت کوین، به مرور تعداد بلاک چین‌ها زیاد شد و نیاز به تبادل توکن‌ها میان بلاک چین‌های مختلف بیشتر احساس شد. اتمیک سواپ به عنوان راه‌حلی برای انتقال مستقیم و بدون واسطه‌ رمزارزها بین شبکه‌های بلاک چینی شناخته می‌شود.

در نخستین سال‌های پیدایش فناوری بلاک چین، تنها پروژه‌ بیت کوین بود که به عنوان یک رمزارز با بلاک چین مخصوص خود کار می‌کرد و هنوز بلاک چین‌های دیگر متولد نشده بودند، پس نیازی نبود به فکر فناوری خاصی برای جابه‌جایی کوین‌ها بین شبکه‌ها باشیم؛ اما به مرور که سروکله‌ سایر پروژه‌ها و رمزارزها پیدا شد، تنها راه مبادله‌ توکن‌ها، استفاده از صرافی‌ها بود. ابتدا صرافی‌های متمرکز و سپس انواع صرافی غیرمتمرکز ساخته شدند تا کاربرها به‌راحتی بتوانند به طور مثال بیت کوین خود را با اتریوم، ترون، یا هر رمزارز دیگری مبادله کنند


برچسب ها: ربات آربیتراژ و ربات آربیتراژ قطعا سودده و  ثبت نام ربات آربیتراژ و سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و ربات سود ده فارکس و ربات سود ده بورس ایران و اکسپرت سود ده فارکس و اکسپرت سود ده بورس ایران


ایراد صرافی‌های متمرکز در این است که کنترل دارایی‌های کاربرها را در اختیار دارند و صرافی‌های غیرمتمرکز نیز از حجم مبادلات کم رنج می‌برند. پس نیاز به ابداع تکنیکی برای انتقال کوین‌ها به‌طور مستقیم بین بلاک چین‌های مختلف احساس شد که به آن اتمیک سواپ گفته می‌شود. در این مقاله موضوع جذاب و پیچیده‌ اتمیک سواپ را بررسی و تحلیل خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اتمیک سواپ چیست؟

اتمیک سواپ یا تبادل بین زنجیره‌ای با مفهوم قراردادهای هوشمند کار می‌کند و می‌خواهد امکان تراکنش‌های «همتا به همتا» (P2P) را‌ بین بلاک چین‌های متفاوت میسر کند.

«اتمیک سواپ» (Atomic Swap) یک فناوری یا یک تکنیک جالب برای جابه‌جایی رمزارزها در بلاک چین‌های مختلف بدون نیاز به واسطه‌هایی مثل اکسچنچ‌ها است. همان‌طور که می‌دانید، بلاک چین‌ها محیط‌‌های ایزوله‌ خاص خود را دارند و نمی‌توانند به‌راحتی با دنیای بیرون و سایر بلاک چین‌ها در ارتباط باشند.

مثلا اگر شما مقداری بیت کوین داشته باشید، نمی‌توانید از آن به‌طور مستقیم در پروژه‌های «امور مالی غیرمتمرکز» یا همان «دیفای» (DeFi) که در بستر اتریوم فعالیت می‌کنند،‌ استفاده کنید. چون «قراردادهای هوشمند» (Smart Contracts) چنین پروژه‌هایی با یک زبان متفاوت از بلاک چین بیت کوین، کدنویسی شده‌اند. البته راه‌حل‌هایی مانند توکن‌های بسته‌بنده‌شده، مثل WBTC وجود دارند که معادل بیت کوین هستند و می‌توان با آن‌ها کار کرد؛ اما مشکل اصلی همچنان پابرجاست.

فرایند اتمیک سواپ که به «تبادل بین زنجیره‌ای» (Cross-Chain Trading) هم معروف است،‌ بر اساس قراردادهای هوشمند کار می‌کند و اگر به‌درستی پیاده‌سازی شود، به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند بین کیف پول‌های شخصی خود تراکنش‌های اتمیک انجام دهند. یعنی مثلا مقداری اتریوم را به یک آدرس بیت کوین ارسال کنند؛ پس اتمیک سواپ می‌خواهد امکان تراکنش‌های «همتا به همتا» (P2P) را‌ بین بلاک چین‌های متفاوت میسر کند.

توسعه‌دهنده‌های زیادی به دنبال یک راه حل مناسب برای پیاده‌سازی مفهوم تبادل بین زنجیره‌ای هستند. اولین‌بار آقای Tier Nolan‌ در سال ۲۰۱۳ از امکان ساخت چنین پروتکلی صحبت کرد. حتی آقای Daniel Larimer (همان بنیان‌گذار پرماجرای پروژه‌ی EOS) در سال ۲۰۱۲ پروتکل «P2PTradeX»‌ را معرفی کرد که به نوعی می‌توان آن را یک راه‌حل برای مبادلات اتمی درنظر گرفت.

در سال‌های بعد،‌ توسعه‌دهنده‌های بیت کوین، ‌لایت کوین، ‌کدومو و دکرد بیشترین فعالیت را در این زمینه انجام دادند. به نظر می‌رسد اولین تراکنش بین زنجیره‌ای در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاده است؛ ولی نخستین بار در سال ۲۰۱۷ بود که توانستند چنین تراکنشی را بین جفت ارزهای LTC/BTC‌ و DCR/LTC انجام دهند و خبر آن به طور عمومی در دنیا منتشر شد.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

هفده − هفده =

طراحی ربات سفارشی