سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

تفاوت توکن تعویض ناپذیر (NFT) و تعویض پذیر (FT) چیست؟

تفاوت توکن تعویض ناپذیر (NFT) و تعویض پذیر (FT) چیست؟

NFT یا توکن تعویض‌ناپذیر، ازجمله جدیدترین نوآوری‌ها در عرصه ارزهای دیجیتال هستند که طول عمر نسبتا کوتاهی داشته و بلاک چین اختصاصی برای خود ندارند. بسیاری از افراد به‌صورت کلی با این حوزه آشنایی دارند، ولی نکته مهم این است که NFTها یا توکن‌های تعویض ناپذیر، چه تفاوتی با توکن های تعویض ‌پذیر دارند؟ در این مطلب قصد داریم تا به‌طور کامل به این موضوع بپردازیم.

انواع توکن‌ها ازنظر تعویض‌پذیری


برچسب ها: ربات آربیتراژ و ربات آربیتراژ قطعا سودده و  ثبت نام ربات آربیتراژ و سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و ربات سود ده فارکس و ربات سود ده بورس ایران و اکسپرت سود ده فارکس و اکسپرت سود ده بورس ایران


توکن‌ها در انواعی مختلف تولید می‌شوند که هرکدام از آن‌ها دسته‌بندی مخصوص به خود را داشته و کاربردهای متفاوتی دارند و در ۲ دسته «توکن‌های تعویض ‌پذیر» یا Fungible Tokens (FT) و «توکن‌های تعویض ناپذیر» یا Nonfungible Tokens (NFT)  قرار می‌گیرند.

توکن‌های تعویض پذیر یا FT

توکن‌های تعویض پذیر، دارایی‌هایی هستند که قابل‌مبادله باشند؛ بدون آنکه از ارزش آن‌ها کاسته شود. مثل یک اسکناس ۱۰۰ دلاری که با اسکناس ۱۰۰ دلاری دیگری برابر است و از این رو می‌توان آن‌ها را با یکدیگر تعویض و جابه‌جا کرد. از طرفی این دارایی‌ها، بدون آنکه از ارزششان کاسته شود، قابل‌تقسیم شدن نیز هستند.

توجه داشته باشید، این توکن‌ها از استاندارد ERC-20 پیروی می‌کنند. این استاندارد، در حقیقت مجموعه خاصی از قوانین است که توکن‌های ایجادشده بر بستر شبکه بلاک چین اتریوم از آن استفاده می‌کنند. نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که توکن‌های تعویض پذیر اساسا دارای خصوصیات زیر هستند:

  • توکن‌های تعویض پذیری که از یک نوع باشند، می‌توانند جایگزین یکدیگر شوند.
  • قوانین کلی مشابهی بر این توکن‌ها حاکم است.
  • این توکن‌ها به‌راحتی قابل تقسیم شدن هستند.

توکن‌های تعویض ناپذیر یا NFT

توکن‌های تعویض ناپذیر با فرمت‌هایی همچون GIF و JPEG  و… تولید شده و از تکنولوژی بلاک چین جهت ارتباط با یک دارایی دیجیتال منحصربه‌فرد دیگر استفاده می‌کنند.

توکن‌های تعویض ناپذیر (NFT)، توکن‌هایی هستند که از تکنولوژی بلاک چین جهت ارتباط با یک دارایی دیجیتال منحصربه‌فرد دیگر استفاده می‌کنند و قابل تعویض نیستند. در حقیقت توکن‌های تعویض ناپذیر دارایی‌های دیجیتالی هستند که منحصربه‌فرد بوده و نمی‌توان آن‌ها را تقسیم کرد. همچنین این توکن‌ها ارزش برابری با یکدیگر ندارند. مثلا ۲ نقاشی متفاوت، هیچ‌گاه ارزش‌های یکسانی ندارند و نمی‌توان آن‌ها را به آثار هنری کوچک‌تری تقسیم کرد.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

9 − هفت =

طراحی ربات سفارشی